НАЛАГАНЕ на ПРОДУКТ на ПАЗАРА
Практически Workshop
- Всички елементи на програмата се представят с реални практически примери за В2В и В2С от Българския пазар.
- Разглеждат се конкретни възможности и приложение за продуктите на участниците.
- След обучението участниците получават допълнителни практически консултации относно реализацията на конкретни техни продукти на пазара
Маркетинг на продукт
- Маркетинг митове при налагане продукт на пазара (анализ)
- Практическо изражение на концепцията 4Р/4С за нашия конкретен продукт
- Равнища на продукта – на кое сме ние?
- Интегрирани маркетингови комуникации – практическа оценка за нашия продукт
- Три основни мотива при покупка
- Четири основни очаквания на клиентите при избор на продукт
Създаване на Концепция за продукт
- Етапи на разработка на продуктовата концепция
- Матрица „Приемане на продукт / Разходи“
- Генериране на възможности в концепцията за продукта (Практически методи)
- Карта за позициониране на Продукт и Марка
- Тестване на концепцията: комуникативност, потребност, степен на различие, възприемане на цената, намерение за покупка
Сегментация на пазара
- Ефективно сегментиране – практически инструменти
- Експлоатация на уникалната възможност „Специфичен сегмент“ (примери)
- Определяне на стойностните клиенти – три основни категории
- Маркетинг на взаимоотношенията (CRM)
- Доживотна стойност на клиента (CLTV)
- Практически модел за печалба от най-стойностните клиенти (с изводи от множество реални кампании в България)
Позициониране на продукт на пазара
- Специфично позициониране
- Стойностно позициониране
- Конкурентно позициониране
- Да внимаваме за: относително предимство, съвместимост, сложност, делимост, комуникативност
- Грешки при позиционирането (уроците на практиката)
- Репозициониране на продукт – използване на втория шанс
Приемане на продукт от пазара
- Модел на Потребителската верига
- Компенсационни модели за оценка – многофакторен, модел на идеалната представа, събирателен модел
- Некомпенсационни модели за оценка – лексикографски, на изключението, „отразено“ решение
- Етапи в процеса на приемане (управление на процеса)
- ИМК и комуникация с лидери на мнението
- Практикум по приемане на продукт от пазара: първоначални разходи, риск, несигурност, обществено одобрение
Управление на жизнения цикъл на продукта
- Практическа карта „Жизнен цикъл – Елементи на ИМК“
- 6 конкретни маркетингови тактики
- Удължаване на ЖЦ на продукта – 7 доказани инструмента
Практическа карта за налагане на нашия продукт на пазара
(С проследяване на реализацията и последващи консултации)
Датите, на които ще се проведе обучението може да видите тук.