Пазарни проучвания (методика)
За кого е предназначена?
Програмата е разработена за управители на фирми, маркетинг мениджъри, търговски директори, маркетинг специалисти и всички, които се интересуват от проучване на пазара и потребителското поведение.
Ползите за вас и вашата организация
Това обучение ще ви помогне да:
- Разработите маркетингова стратегия (или комплекс от маркетингови стратегии) като се вземат под внимание всички аспекти на организацията, които взаимодействат с пазара
- Получите основни знания относно изграждането на стратегически пазарен план - план за всички аспекти на стратегията на организацията на пазара
- Направите стратегически анализи на маркетинговата и фирмената среда
- Повишите ефективността на вашата организация чрез стратегическо пазарно планиране
Основни теми на програмата:
Същност и цели на пазарните проучвания Видове пазарни проучвания
- Аспекти на пазарното проучване
- Обхват на пазарното проучване
- Видове пазарни проучвания
- Времеви период
- Равнище и направление на проучването
- Обхват и стратегическа ориентация
Принципи на проучването на пазара
- Принцип на обективността
- Принцип на конкретността
- Принцип на комплексността
- Принцип на всеобхватността
- Принцип на интерактивността
- Принцип на съгласуваността
Анализ, диагностика и прогнозиране на пазара
- Определяне на релевантния пазар
- Диагностика на пазара и анализ на продажбения и пазарния потенциал
- Прогнозиране на пазара
Конкурентни проучвания
- Идентифициране на конкурентите и определяне на тяхната стихийна популярност
- Събиране на базова информация за конкурентите
- Проучване на маркетинговите политики на конкурентите
Проучване на потребителите
- Събиране на информация по основни социално-икономически показатели - свързана с набиране на вторична информация
- Реализиране на мотивационни проучвания- свързана с набиране на първична информация
Проучване на потребителите в търговията на дребно
Отношението на клиентите
Вероятността за покупка
Удовлетвореността от посещението на търговския обект
Изготвяне на програма за проучване
- Структура на изследователския процес
- Проблем, обект, предмет и основни изследователски въпроси на проучването
- Изследователски хипотези и изследователски стратегии
Информационно осигуряване на пазарните проучвания
- Видове информация - предимства и недостатъци на първичната и вторична информация.
- Методи за събиране на първични данни. Класифициране
Качествени методи за събиране на данни:
Количествени методи за събиране на данни
Наблюдението и експеримента, като методи за събиране на първични данни
Специални форми на допитване- панели, хол-тестове и клинични изследвания
Изготвяне на въпросници. Формулировка на въпросите
ФИНАЛНИ (заключителни) ЕТАПИ НА ПРОУЧВАНЕТО
Датите, на които ще се проведе обучението може да видите тук.