Пазарни проучвания (методика)
За кого е предназначена?
 Програмата е разработена за управители на фирми, маркетинг мениджъри, търговски директори, маркетинг специалисти и всички, които се интересуват от проучване на пазара и потребителското поведение.
 Ползите за вас и вашата организация
 Това обучение ще ви помогне да:
 - Разработите маркетингова стратегия (или комплекс от маркетингови стратегии) като се вземат под внимание всички аспекти на организацията, които взаимодействат с пазара
 - Получите основни знания относно изграждането на стратегически пазарен план - план за всички аспекти на стратегията на организацията на пазара
 - Направите стратегически анализи на маркетинговата и фирмената среда
 - Повишите ефективността на вашата организация чрез стратегическо пазарно планиране
Основни теми на програмата:
 Същност и цели на пазарните проучвания  Видове пазарни проучвания
 - Аспекти на пазарното проучване
 - Обхват на пазарното проучване
 - Видове пазарни проучвания
 - Времеви период
 - Равнище и направление на проучването
 - Обхват и стратегическа ориентация
Принципи на проучването на пазара
 - Принцип на обективността
 - Принцип на конкретността
 - Принцип на комплексността
 - Принцип на всеобхватността
 - Принцип на интерактивността
 - Принцип на съгласуваността
Анализ, диагностика и прогнозиране на пазара
 - Определяне на релевантния пазар
 - Диагностика на пазара и анализ на продажбения и пазарния потенциал
 - Прогнозиране на пазара
Конкурентни проучвания
 - Идентифициране на конкурентите и определяне на тяхната стихийна популярност
 - Събиране на базова информация за конкурентите
 - Проучване на маркетинговите политики на конкурентите
Проучване на потребителите
 - Събиране на информация по основни социално-икономически показатели - свързана с набиране на   вторична информация 
 - Реализиране на мотивационни проучвания- свързана с набиране на първична информация
          Проучване на потребителите в търговията на дребно
          Отношението на клиентите
          Вероятността за покупка
          Удовлетвореността от посещението на търговския обект
Изготвяне на програма за проучване
 - Структура на изследователския процес
 - Проблем, обект, предмет и основни изследователски въпроси на проучването
 - Изследователски хипотези и изследователски стратегии
Информационно осигуряване на пазарните проучвания
 - Видове информация - предимства и недостатъци на първичната и вторична информация.
 - Методи за събиране на първични данни. Класифициране
       Качествени методи за събиране на данни:
       Количествени методи за събиране на данни
       Наблюдението и експеримента, като методи за събиране на първични данни
       Специални форми на допитване- панели, хол-тестове и клинични изследвания
       Изготвяне на въпросници. Формулировка на въпросите
ФИНАЛНИ (заключителни) ЕТАПИ НА ПРОУЧВАНЕТО
Датите, на които ще се проведе обучението може да видите тук.


 
    
 
			 
			 
			