Статии от област Маркетинг

Статии от област Маркетинг

Едно китайско проклятие гласи: "Дано живееш в интересни времена!"

Е, нашето време определено е интересно. И ще става още по-интересно. Нелоялни клиенти (при това с малко пари), нови конкуренти (че и агресивни, на всичкото отгоре), и изобщо ...

Но нека да мислим позитивно. И както е казал оптимистът - винаги може да стане по-лошо. Японският йероглиф за "криза" и "възможност" е един и същ. Но стига с общи приказки за обща култура, защото както са казали древните римляни:
"Premium vivere et deinde filosofsre."
Което ще рече: "Първо оцелей, пък после философствай!"

Маркетингът, по своята същност, е агресивно, атакуващо занятие. Вярно, че има и "защитни" маркетингови стратегии, но и тяхната цел е ако не да се убие, то поне да се пребие конкурента. Другото е философстване.

13 „ЗА” за Маркетинга

13 „ЗА” за Маркетинга

Ако се занимаваш с маркетинг, много важно е да имаш интуиция. Още по важно е да не се опираш на нея, когато взимаш решение.

Големите идеи на малкия бизнес

Големите идеи на малкия бизнес

Има ли размерът значене? Ще разкажа за едни забавни и, надявам се, поучителни идеи, родени от малкия бизнес и достойни да…

Двата полюса на пазара

Двата полюса на пазара

Промените в предпочитанията на потребителите водят до промяна в цялостната картина на пазара. Една от най-интересните тенденции…

Задържане на клиентите

Задържане на клиентите

Има много въпроси, чисто практически, които вълнуват всеки мениджър работещ в сферата на маркетинга и продажбите. Задържането…

Зелен или пембен маркетинг?

Зелен или пембен маркетинг?

Така нареченият „зелен маркетинг” беше започнал да става много модерен в спокойните и мързеливи времена преди Световната…

Идеи за маркетинг специалисти

Идеи за маркетинг специалисти

Предлагаме ви нещо за размисъл. Нашият консултантски опит показва, че следващите няколко идеи са изключително важни за съвременните…

Как да надминем конкурентите си?

Как да надминем конкурентите си?

Голяма част от стратегиите се провалят именно поради факта, че са насочени към постигане на конкурентно преимущество, което…

Какво казва вашето име (марка)?

Какво казва вашето име (марка)?

Какво е скритото значение на буквите? Какво подсъзнателно си мислят вашите клиенти? Защо е добре да имате буквата “А” и това…

Какъв е полът на вашия BRAND?

Какъв е полът на вашия BRAND?

Как да провокираме интереса на потребителите именно към нашия нов продукт? Как да ги убедим да направят крачка към така желаната…

Кое е първичното - рекламата или мърчандайзинга?

Кое е първичното - рекламата или мърчандайзинга?

По данни от изследвания, две трети от всички решения за покупка, касаещи потребителски стоки, се вземат в магазините. Следователно,…

Маркетинг в интересни времена

Маркетинг в интересни времена

Има ли размерът значене? Ще разкажа за едни забавни и, надявам се, поучителни идеи, родени от малкия бизнес и достойни да…

Маркетинг за странни клиенти

Маркетинг за странни клиенти

Всички знаем, че клиентите трябва да се проучват внимателно. Но какво да правим, когато клиентите не знаят какво искат?

Маркетинг при малък бюджет – 4 основни правила

Маркетинг при малък бюджет – 4 основни правила

Всеки може да прави маркетинг с много пари. Или поне всеки може да ги изхарчи и да нарече това Маркетинг.

Маркетингови фокуси в група

Маркетингови фокуси в група

Всички ние искаме да знаем много неща за нашите клиенти – как взимат решение за покупка, как ще приемат новия ни продукт,…

Мозъчен маркетинг

Мозъчен маркетинг

Мениджърите продължават да взимат грешни решения и да разработват смешни стратегии. Е, смешни, ако парите не са ваши.

Насочване на клиентите към правилния канал

Насочване на клиентите към правилния канал

Нека да си го кажем направо: Ние искаме клиентите ни да пазаруват по определен от нас начин, от определени от нас места,…

В помощ: Бизнес умения