Управление на промяната - Практикум
Общи казуси по управление на промяната – на какво ни учи успешната и не толкова успешна практика. Казуси от българската практика.
Казуси от конкретната практика на обучаемите – в резултат на предварителните проучвания и дискусии.
Индивидуални задачи – мотивация за промяна; преодоляване на съпротива срещи промените (на екипа като цяло и на отделни членове); постигане на цели
Ролеви игри и модели:
- Информираност
- Приобщаване
- Договаряне на ролите
- Манипулация
- Принуда
План за промяна – конкретно практическо задание от реалната практика на обучаемите с възможност за последваща консултация.
Модел на организационна промяна (ОП)
- Осъзнаване от ръководството - Преориентация на вниманието
- Диагностика на проблема - Намиране на ново решение – Ограничения и критерии
- Експеримент
- Подкрепа и съгласие
- Движещи сили (фактори) на промяната
- Смисъла на промяната – Необходимост; Визия; Успех
- Движение на процеса - Общностен дух (лидерство)
- Сили на действието – Структури – Системи - Компетентности
Съпротива срещу промените:
- Предпочитание към стабилност – Навици - Конформизъм
- Неразбиране - Различие във възприятията
- Нарушаване на социални връзки
- Страх от неизвестното - Страх от икономическа загуба
- Страх от некомпетентност - Страх от загуба на статус
Преодоляване на съпротивата срещу промените:
- Информираност: Печалби и загуби; Срокове и етапи; Дейности и умения
- Приобщаване - Договаряне
- Манипулация - Принуда
Мениджмънт на промяната:
- Политики на промяната;
- Систематични методи за търсене и прогнозиране на промените;
- Подходящи начини за въвеждане на промените, както в рамките на организацията, така и извън нея;
- Балансиране на промяната и приемствеността.
Политики на промяната:
- Да изоставим миналото: “все още има малко живот”; “вътрешен канибализъм”
- Ако сега се заемем с това, имайки днешните знания, по същия начин ли щяхме да подходим?
- Организирано подобрение (кайзен)
- Експлоатиране на успеха; Страничка на възможностите (надхвърлените очаквания); Списък на “талантливите” служители
- Създаване на промяна – Прозорци на възможности
- Неочаквани успехи и провали (наши и на конкурентите)
- Породени от процеса нужди
Капани на промяната:
- Промяна (иновация), която не съответства на стратегията и/или културата;
- Новост, а не иновация. Иновацията създава стойност, новостта – забавление. “Искат ли я клиентите?”, а не “Харесва ли ни?”
- Раздвижването не е действие. Първо са въпросите “Какво?” и “Как?”
Датите, на които ще се проведе обучението може да видите тук.