Управление на промяната

Управление на промяната

Управление на промяната

За кого е предназначена?
Днес, мениджърите трябва да бъдат в състояние да представят и направляват стратегии, свързани с всякакъв вид промени - преструктуриране, сливания или кризи в растежа. Този курс представя различни принципи и техники, свързани с управлението на промяната, както и етапите на нейното планиране и осъществяване.

Промените в организациите

  • Типове промяна – причини, фактори, мотиви и въздействие върху организацията
  • Външни и вътрешни сили на промяната
  • Стратегическа, тактическа и оперативна промяна – къде е разликата на практика?
  • Организирана промяна и промяна тип реакция – роля и поведение на мениджъра

Съпротива срещу промените

  • Причини за съпротивата срещу промените в организациите – на ниво индивид и на ниво група/екип
  • Психологически и организационни детерминанти на съпротивата
  • Инструменти и подходи за разпознаване на съпротивите – уроците на практиката
  • Методи за намаляване на съпротивата в организацията – въздействие на индивидуално и екипно ниво
  • Как да извлечем полза от съпротивата? – обръщане на дефектите в ефекти

Процесът на промяна в организацията и екипа

  • Процесът на промяна – основни мениджърски концепции
  • Етапи на промяната – за какво ни служи тяхното познаване на практика?
  • Процесът на промяна като последователност от мениджърски действия
  • Роли на мениджъра съобразно етапите на промяната
  • Управление на цялостния процес на промяна – успешни практически решения

Управление на промените в съответствие с:

  • Организационна култура и управление на промяната – практически аспекти
  • Промяна и комуникация – как да информираме, приобщим и/или споделим промените
  • Мотивация за промяна и промяна на мотивацията (важна практика, а не само игра на думи)
  • Промяна и фирмена стратегия
  • Промяна в организационната структура, целите, подходите на работа и управление, измерването на резултатите – уроците на практиката

Мениджърът управлява промяната

  • Управление на промяната и управление в условията на промяна – къде е разликата?
  • Практически умения и ключови компетенции на успешният мениджър при управление на промяната
  • Познания относно процеса на промяна, относно екипа и относно отделните членове
  • Роли на мениджъра при управлението на промяната
  • Психологически стъпки и форми на въздействие при управление на промените. Мотивация за промяна – специфика за търговски и нетърговски екипи

Практически план за управление на промяната

  • Етапи на промяната, очаквани съпротиви, методи за преодоляването им
  • Цели на промяната
  • Бюджетиране на промяната – време, хора, финанси и др.
  • Мотивация за промяна – управление на хора и екипи
  • Изграждане на лоби за промяна – практически подходи
  • Измерване на резултатите

Датите, на които ще се проведе обучението може да видите тук.

Свързани теми

Нашите програми в областта на Маркетинга