Секс и продажби

Секс и продажби

Явор Янкулов, доктор по икономика,
Мениджър обучения, e-training.bg

Твърди се, че между секса и продажбите има много общи неща.

И ухажването, и продажбите, са процес на комуникация, на общуване, на привличане и съблазняване. Но ухажване без резултат не е продажба, а по-скоро маркетинг - има оценяване на продукта, изграждане на познаваемост и пр., но няма завършващ финален акт.

И така, кои са общите неща ...

Желание
Въпреки, че заговорихме за секс, нека не пристъпваме направо към действието. И в продажбата и в ухажването е важно да имаш желание да го правиш. Не можеш да бъдеш добър търговец "насила". Или тази работа ти харесва, или - не!

Първата целувка
Първата целувка е като първата продажба. Не е необходимо (а и не е възможно) да бъде най-добрата и най-професионалната. Важното е обаче да има преживяване, емоция и за двете страни, да се запомни. Пулсът е 200, краката омекват, гласът потреперва от вълнение. След това ще се целувате много пъти (респективно, ще сключите много сделки с този клиент), но първата целувка се помни!
Важно: Да не сме яли чесън!

Разговорът
И в продажбата, и в секса, разговорът често е важен. Е, може и на принципа "от вратата за краката", но това си е механична хамалогия. Жените обичат да слушат. Най-еротичната им точка не е G - излъгали са ви от отдел маркетинг. Най-еротичната им зона е между ушите (за недосетливите, там на повечето хора стои главата, а в главата е мозъкът). Жените клиенти и жените любовници обичат да правят едно и също нещо. Или не?

Визуализация
Мъжете възприемат през очите. Те искат да видят. Справка - броят на еротичните списания за мъже и успехът на такива за жени. Покажете им!

Докосването
Има и виртуален секс. Така както има и виртуални продажби. Но не за тях ни е думата тук. Как, за бога, да купите нещо, ако не можете да го докоснете?

Да спрем до тук, че нещо взехме да се разгорещяваме. Но да не забравим най-важното: И сексът, и продажбите, изискват постоянство! Може да сте страхотен любовник(-ца), но ако го правите само веднъж месечно или веднъж годишно, кой ще ви брои за такива? И в секса, и в продажбите, честотата на контактите е от решаващо значение! Помислете върху това и се обадете на любимите си клиенти, а после и на няколко позабравени гаджета!

И умната!

Имаме да кажем още доста неща. Но очакваме и вашите идеи по темата...

Свързани теми

Какво можем да научим за Мениджмънта?