Професионални продажби по телефона

Продажби по телефона

Професионални продажби по телефона

За кого е предназначена?
Програмата е разработена за търговци на едро и дребно, търговски представители, мениджъри продажби, офис асистенти, секретари и всички, които обслужват и контактуват с клиенти и партньори.

Основен подход за работа:

  • Работа по конкретни практически казуси
  • Създаване на модели за комуникация с клиентите
  • Продължаваща работа след обучението (експертни групи) – практически съвети и организация

Това обучение ще ви помогне да:

  • Привличате нови клиенти за продуктите/услугите на вашата организация
  • Усвоите техники за продажби по телефона
  • Преодолявате препятствията при свързване със същинския купувач и как да приключвате телефонната продажба
  • Развиете комуникационните си умения, чрез задаване на правилни въпроси
  • Усвоите умения за професионално провеждане на разговори и справяне с нестандартни ситуации

Основни теми:

Как да осъществяваме контакт по телефона?

  • Как да пробием по телефона – предизвикване на внимание, провокиране на желание и интерес
  • Провеждане на разговор, получаване на информация, постигане на желания резултат
  • Презентация и Продажби по телефона – три опорни точки на презентацията по телефона в рамките на 12 секунди

Използване на въпроси при телефонна комуникация

  • Боравене с въпроси – въпроси за привличане на внимание и въпроси за разкриване на потребности
  • Активно използване на въпроси, без клиентът да разбере това
  • Как да отгатнете изискванията на събеседника?
  • Активно слушане
  • Сигнали при разговор, подсказващи нагласата на клиента

Справяне с възраженията на клиентите по телефона

  • Планиране на възраженията. Разбиране възраженията на клиентите
  • Основни видове възражения и как да се справяме с всяко едно от тях. Основни принципи при преодоляване на възраженията.
  • Техники за преодоляване на възраженията по телефона: Пряко и непряко отричане; Компенсация; Бумеранг; Задаване на въпрос, избавящ от скрито възражение; Мнението на трета страна

Важно: Създаване на практически адаптивен модел за преодоляване на възраженията по телефона. (по адаптирана методика на e-Training Centre)

Затваряне на продажба по телефона

  • Сигнали за затваряне – разпознаване и използване
  • Използване подход на „предварително затваряне“ – важен елемент в продажбата по телефона
  • Техники за затваряне на продажба по телефона – алтернативен избор, комплимент, допускане и др.
  • Поведение при неуспех

Трудни клиенти – типове и асертивно поведение

  • Как да разпознаем типа клиент по телефона? – индикативни симптоми и реакции
  • Подходящо поведение спрямо психологическия тип на клиента: подозрителен, свръх емоционален, импулсивен, неориентиран, необщителен, прекалено говорещ, манипулативен
  • Типове реакция спрямо емоционалното поведение на клиента
  • Посрещане и разбиране на претенции/оплаквания/несъгласия
  • Извличане на допълнителна информация и обобщаване

Практикум:

  • Създаване на стандарти и модели за поведение (Доразвиване на съществуващи стандарти и скриптове, методика за продължаваща работа по конкретни казуси)
  • Вътрешна комуникация между служители и отдели при проблеми и оплаквания
  • Обобщение и изводи от успешна/неуспешна практика, конкретни проблеми и практически ситуации
  • Експертни групи и адаптивен модел на работа след обучението.

Водещ: Явор Янкулов, PhD

Датите на провеждане на обучението може да видите в Календара ни.

Свързани теми