юли

11

Управление на успешни екипи, мотивация, лидерство

Това обучение ще Ви помогне да придобиете и усъвършенствате умения за ръководене на екип; да изградите ефективен екип; да помагате на членовете на екипа да работят координирано и ефективно; да постигате целите си чрез лоялност, доверие и мотивация; да се справяте с проблемите в екипа. Водещ: Явор Янкулов, PhD

юли

18

Бизнес продажби и преговори

Това обучение ще помогне на участниците да се запознаят с процеса на подготовка на бизнес продажбите и преговорите; да придобият задълбочени познания, относно техниките за водене на преговори; да се почувстват по-сигурни в планирането и провеждането на бизнес продажби и преговори; да преодоляват външните опити да бъдат манипулирани; Най-важното: да преодоляват отказите на клиентите и успешно да затварят продажбата и преговорите.

септември

12

Управление на търговски екипи

Компетентността на търговския екип, както и сработването на хората, участващи в него е една от силните страни на търговската организация. Целта на нашата програма е да ви помогне да създадете и управлявате екип, който да доведе до по-добри резултати в прилагането на търговската политика. Програмата е подходяща както за мениджъри, така и за поддържащия персонал, от които зависи изготвянето и практическото приложение на бизнес стратегията на организацията, в частта й свързана с търговската политика на компанията.

септември

13

Професионални продажби (Advanced)

Клиентите, били те крайни потребители или бизнес единици, имат все по-завишени очаквания, на които не е лесно да се отговори. Те оценяват една търговска фирма по работата на най-слабия й търговски представител и никаква мисия, реклама или PR не могат да променят това.

септември

18

ПРОДАЖБИ за HR-и

Ситуацията е различна. Добрите кандидати свършиха! Как да си „напазаруваме“ нови? Единственото подобно обучение. За кого е предназначено? За мениджъри човешки ресурси, които желаят да развият нови умения. За собственици на фирми, мениджъри, за всички, чиито (не)успехи зависят и от други хора.

септември

20

Мотивация на (търговски) ЕКИПИ

Обучението ще Ви помогне да си отговорите на въпросите, които всеки мениджър си задава: Кое е това, което правят успешните екипи? Защо търговските екипи са по-успешни от другите? Може ли всеки екип да работи като търговски? Как да стане на практика? Ако имате проектен екип, нов екип, искате да раздвижите една летаргична група хора, или да постигнете конкретни цели в кратки срокове – научете се как да мотивирате вашия екип с работещи „търговски” подходи.

Убийте лидера

Явор Янкулов, доктор по икономика,
Мениджър обучения, e-training.bg

Статия от поредицата "Първите 90 дни на мениджъра"

Като мениджъри, или дори само като добри служители и специалисти във вашата организация, задължително сте били на поне един курс по лидерски умения. Приемете моите извинения. Няма друга тема, по която да са изписани повече глупости и, още по-лошо, да са направени толкова много поразии, както за организациите, така и за отделните хора, работещи в тях. Ако сте нови мениджъри, поне един висш шеф вече ви е промил мозъка в посока на това, че сега трябва да бъдете лидери. Най-вероятно вие убедено сте кимали и сте си мислили: „Кой, аз ли бе? Ти знаеш ли какъв лидер става от мене? Баш лидер!”

Ако нещо трябва да се скрие или завоалира, то често се представя зад „феноменът” лидерство. Авторът на тези редове си е правил експерименти в програми за отворени обучения да изписва закачки от типа: „Защо уволняват мениджъри, а не уволняват лидери?” и това автоматично води до повишаване на интереса и записванията. Вероятно и на вас поне един гуру ви е казвал разликите между мениджъра и лидера, или пък в групова дискусия сами сте изписвали тези разлики и после гордо сте ги окачвали на стената. Правилно – срамът пред много хора е пречистващ.

Ето ви част от най-интересните, любопитни и оригинални твърдения за разликата между мениджъра и лидера. В тях има много практическа истина, скрита зад философски формулировки. Позволил съм си да поставя в скоби кратки цитати, толкова популярни, че за повечето има война за авторството. Помислете и върху тях:

Мениджърът приема реалността, лидерът променя реалността. (“Реалността е илюзия, породена от липсата на алкохол.” Хемингуей)
Мениджърът е фокусиран върху структурата и системата, лидерът е фокусиран върху хората. (“Има три вида хора — част от проблема, част от пейзажа и част от решението.”  Робърт де Ниро)
Мениджърът разчита на контрола, лидерът разчита на доверието. („Проверката е висша форма на доверие.” Маркс)
Мениджърът постига цели, лидерът създава визия. („Човек който има само визия е идиот.” Уинстън Чърчил)
Мениджмънтът за лидерството е като счетоводството за бизнеса. ("Гил работи за мен като счетоводител, което значи, че понякога се налага да убива хора." Ал Капоне)
Лидерството допълва мениджмънта. Но не може да го замести. (“Едно протягане е половин полов акт. Но две протягания не правят цял.” Неизвестен автор)
Мениджмънтът е работа, лидерството е роля. (“Животът е сцена и всички ние сме актьори.” Шекспир)
Мениджмънтът е познание – той може да се научи. Лидерството е талант – то може да се развие. („За да развиеш нещо в един човек, трябва първо нещо да е било завито.” Знам го от проф, Цветан Давидков, а той го е чул от друг.)
Лидерът е човек, когото другите следват. Понякога само от любопитство. (“Любопитството погуби котката.”)

Вместо обобщение: Всеки човек, през живота си има известни успехи и провали като лидер. Мениджърът има повече провали. („Един бит струва колкото десет небити.”)

Но да се върнем в реалността. Щом е станало дума за лидерство, не може някой да не е споменал и думичката „харизма”. Това ни води към първото и единствено правило в практическото лидерство.

Правило единствено: Забравете за харизмата!

...

Продължението на статията може да прочетете тук.

Напишете коментар

  • задължителните полета са маркирани с *.