Статии от област Продажби

Статии от област Продажби

Първата целувка е като първата продажба. Не е необходимо (а и не е възможно) да бъде най-добрата и най-професионалната. Важното е обаче да има преживяване, емоция и за двете страни, да се запомни. Пулсът е 200, краката омекват, гласът потреперва от вълнение. След това ще се целувате много пъти (респективно, ще сключите много сделки с този клиент), но първата целувка се помни!

"Лесни" продажби

Всяка фирма има нужда от повече продажби – това е единствения начин за увеличаване на приходите и печалбата. За постигането…

10 божествени принципи при обслужване на клиенти

10 божествени принципи при обслужване на клиенти

Всеки работещ с клиенти трябва да има достатъчно пълномощия да реши техните проблеми. Това е най-важното. Но има и още доводи…

Едри грешки в търговията на дребно

Едри грешки в търговията на дребно

В тази статия ще стане дума за: Дистрибуторска фирма, която загуби 1/3 от клиентите си, но спечели от това. Петролен канал,…

За Рибния буквар и продажбите

За Рибния буквар и продажбите

Предупреждение от автора: В следващата статия има продуктово позициониране. Освен това, както и във всички други статии,…

Има ли безработни търговци?

Има ли безработни търговци?

В статията ще прочетете: Каква е реалната ситуация на трудовия пазар в сферата на продажбите? Какво наистина искат търговците?…

Най-скъпият клиент

Най-скъпият клиент

Нормалната търговска практика изисква да поддържаш постоянен контакт с клиент, който ти носи прилична печалба. Най-простата…

Подаръци ще има, за всички от сърце

Подаръци ще има, за всички от сърце

Хората обичаме подаръците - никой няма да спори за това. Но ако ви кажа, че програмите за стимулиране на продажбите са важни,…

Ползи и мотиви при покупка

Ползи и мотиви при покупка

Въпросът “Защо хората купуват?” е интересувал продавачите столетия наред. Много от нас знаят, че след представяне на продукта…

Потенциален или евентуален клиент?

Потенциален или евентуален клиент?

Новите клиенти са хора или организации. Основното е не да ги посочим с пръст, а да бъдат проучени, за да установим дали те…

Практически и психологически мотиви за покупка

Практически и психологически мотиви за покупка

Рационалните причини за покупка са видими и измерими. Емоционалните причини трудно могат да бъдат определени, дори за един…

Продажби и НЛП

Продажби и НЛП

"Пирон, завит с отвертка, държи по-слабо от винт, забит със чук!“ Приемете, че чукът е практическия продажбен подход, а отвертката…

Първото впечатление е решаващо

Първото впечатление е решаващо

Срещал съм в теорията изследвания, които доказват огромната важност на “първите 7 секунди”, “първите 90 секунди”, “първите…

Ритейл утопия

Ритейл утопия

За съжаление клиентите не стоят на едно място, а стават все по-информирани, все по-изискващи и все по-претенциозни. Залети…

Секс и продажби

Секс и продажби

Твърди се, че между секса и продажбите има много общи неща. И ухажването, и продажбите, са процес на комуникация, на общуване,…

Следпродажбеният контакт задържа клиентите

Следпродажбеният контакт задържа клиентите

Работили сме дни, седмици, а понякога и месеци, за да превърнем потенциалния клиент в купувач. Какво можем да направим, за…

Теория и практика на продажбите

Теория и практика на продажбите

„Няма нищо по-практично от добрата теория”, гласи една популярна максима. В продажбите и търговския маркетинг има много теоретични…